tirsdag den 14. maj 2013

Tæppefald

Lige her på falderebet vil jeg bare sige tak for denne gang. Dette har været et lærerigt og meget anderledes semester. Det er en meget atypisk form for undervisning, i hvert fald når man kommer lige fra Nordisk.
Det har været sjovt at arbejde med benspænd... Eller... altså det har været lærerigt... Men hvis jeg skal være ærlig så opnåede jeg aldrig den effekt som jeg læste om var ideen med et benspænd - altså at opnå flow. For mig har benspændene mest virket som en hæmsko. Det benspændet skulle gøre var at vende op og ned på de ideer  forestillinger jeg havde til en arbejdssituation, men jeg synes mest af alt at det begrænsede det potentiale der var.
Jeg kom i tanke om at Jan Løhmann(vores underviser) havde sagt noget jeg havde bidt mærke i til vores første undervisningsgang. Den gang skulle vi lave benspænd for hinanden gruppevis og alle grupper havde valgt at fratage hinanden noget. Ingen af benspændende havde dengang været særligt effektive. Men Jan sagde til os at man jo ikke nødvendigvis behøvede at fratage noget fra hinanden. Et benspænd kunne også være at få noget ekstra. Faktisk sagde Jan at man f.eks. kunne give et benspænd hvor man skulle have to pingviner med i projektet. Måske et lidt mærkeligt benspænd, men jeg forstod ideen. Og den type for benspænd havde jeg slet ikke tænkt på den gang. Desværre efterlevede underviserne ikke selv dette råd. De benspænd vi på undervisningen oplevede var alle nogle hvor vi mistede et eller andet. Det kunne have sjovt at prøve at få noget tilført og måske jeg ville have haft et mere positivt syn på benspænd så. Desværre oplevede jeg at benspænd er smart i teorien, men sjældent effektive i praksis.

Tak for denne gang og tak for at du læste min blog...

                                                                     (Tæppefald!)

Xoxo (The Wannabe)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar